1786—1787: Повернення до опери

 

1786—1787: Повернення до опери




Незважаючи на великий успіх опери «Die Entführung aus dem Serail», Моцарт мало писав опери протягом наступних років, створивши тільки дві незавершені роботи та одноактну оперу «Der Schauspieldirektor». Замість цього він зосередився на своїй кар'єрі соліста піаніста та автора концертів. Однак, близько кінця 1785 року Моцарт знову змінив свою увагу; він облишив регулярне написання фортепіанних концертів і розпочав свою відому оперну співпрацю з лібретистом Лоренцо да Понте. У 1786 році у Відні відбулася достатньо успішна прем'єра «Весілля Фігаро», яка пізніше у тому ж році була навіть ще більш успішною у Празькій постановці. Празький успіх привів до замовлення другої опери Моцарта — Да Понте: «Дон Жуан», прем'єра якої зірвала оплески у 1787 році в Празі, і була знову поставлена з таким самим успіхом у Відні в 1788 році. Обидві опери вважаються такими, що входять до числа найважливіших робіт Моцарта, і до сьогодні вважаються основою оперних репертуарів; їхня музична складність викликала труднощі на прем'єрах як у виконавців, так і у слухачів. У грудні 1787 року Моцарт нарешті отримав надійну посаду під аристократичним патронажем. Імператор Йозеф ІІ призначив його своїм «камерним композитором», ця посада звільнилася у попередньому місяці, коли помер Ґлюк. Однак, це не була постійна робота, за неї Моцарт отримував тільки 800 флоринів на рік, і це просто змушувало його писати музику для танців для щорічних балів у Редутензалі. Моцарт скаржився Констанції, що «платня була завелика як для того, що він робив, і замала як для того, що він міг би зробити». Однак згодом, коли настали насправді скрутні часи, виявилось, що і це було дуже добре. Дворові записи показують, що наміром Йосифа було мати впевненість у тому, що Моцарт, якого він поважав, не залишить Відень у пошуках кращого місця деінде. У 1787 році молодий Людвіг ван Бетовен приїхав до Відня на два тижні в надії повчитись у Моцарта. Свідчення про те, що трапилось під час цього візиту суперечливі, і розглядаються принаймні дві гіпотези: що Моцарт прослухав Бетовена і похвалив його, і що Моцарт відмовився навчати Бетовена, і вони після цього більше не зустрічались.

Создан 29 фев 2012